Hansabuss - 20 aastat ratastel

Kõik sai alguse 20 aastat tagasi sellest, kui Hansabussi asutaja Neeme Tammise arvates puudus Eestis üks korralik ja kvaliteetset teenust pakkuv bussifirma. Mõeldud, tehtud! Ei läinud kaua aega mööda, kui ühemehe ettevõte Larnekt AS nimetati ümber Hansabuss AS-ks. 1999. aastal soetati juurde 10 hõbedast tippvarustusega väikebussi ning alustati tellimusveo teenuse osutamisega. Koos nende hõbedaste bussidega pandi kirja ka Hansabussi missioon - otsida ja leida transpordilahendusi, mis ainult ei täidaks, vaid ka ületaks klientide ootusi. Seda missiooni täidab Hansabuss tänaseni.

Teenus vastavalt klientide vajadustele

2001. aastal lisandusid väikestele hõbedastele bussidele suured ning mugavad turismibussid, lisaks osteti 2003. aastal tellimusveo peamine konkurent AS TAK Reisid, mis suurendas veelgi tellimusveo bussiparki.

Kogemus näitas, et nii palju, kui on erinevaid kliente, on ka erinevat stiili transpordivajadusi. Et teha klientidele bussivalik kergemaks ning arusaadavamaks, loodi 3 kvaliteedi- ja hinnaklassi: First, Classic ja Basic class. First class neile, kes soovivad parimat teenindust ja esmaklassilist bussi, Classic class neile, kes korraldavad erinevaid üritusi ja väljasõite nii enda meeskonnale kui ka klientidele ning Basic class neile, kes peavad oluliseks eeskätt hinda, kuid samas ka kindlust, et seltskond jõuab turvaliselt punktist A punkti B.

Alates 2006. aastast pakub Hansabuss Latvia sama teenust meie lõunanaabrite juures ning see võimaldab meil paremini kogu Baltikumi tellimusveo teenuse pildil olla.

Buss kui igapäevane vahend töölejõudmiseks

Lisaks erinevatele kvaliteedi- ja hinnaklassidele loodi omaette teenusena regulaarvedu, mis võimaldab suurtel tootmisettevõtetel endale sobilikku personali linnast eemal asuvasse tootmishoonesse värvata, pakkudes neile mugavat tööle- ja kojuveo teenust.

Regulaarveoga hakati tegelema juba 2002. aastal. Kui kaks aastat hiljem osteti 50% Balti Autoliisingu bussiosakonnast siis suurenesid nii regulaarveo bussipark, bussijuhtide kui ka klientide arv veelgi.

Pikaaegne kogemus ja küllaldane regulaarveo bussipark võimaldavad pakkuda paindlikke ja klientide vajadustega täpselt sobivaid lahendusi kogu Eestis. Täna on Hansabuss oluline partner paljudele ettevõtetele ja koolidele.

Eestisisesed- ja kaugliinid

Eesti liiniveo turule siseneti 2005. aastal, kui osteti 97,2% AS Mulgi Reisidest. Alustati Viljandi linna ja maakonna teenindamist avalikel ning kommertsliinidel. Mõned aastad hiljem, 2008. aastal, võideti Harju, 2009. aastal Pärnu, 2010. aastal Hiiumaa ning 2015. aastal Rapla maakonna riigihange. Endine Mulgi Reisid, tänase nimega Hansa Bussiliinid AS tegutseb edukalt üle terve Eesti, opereerides maakondade liinidel.

2007. aastal toodi turule esmaklassiline kaubamärk Hansabuss Business Line ning alustati opereerimist rahvusvahelisel kommertsliinil Tallinn-Riia-Tallinn. Antud liinil sõideti kokku 6 aastat ning pakuti kõikide mugavustega äriklassi teenindust. Hansabuss Business Line´i on nimetatud ka Hansabussi lipulaevaks.

Pidev areng ja uued kogemused

Hansabussil, kui Hansa Grupi esimesel ettevõttel, on olnud võtmeroll enamuse grupi ettevõtete sünni ja esimeste sammude tegemise juures. Tänaseks kuulub Hansabuss suurde Hansa Gruppi, mis loodi 2012. aastal NTH Holding OÜ poolt.

Olles juba 9 aastat bussiäriga tegeletud, loodi 2005. aastal kaubamärk City Tour, mis opereerib tänaseni kahekordsete punaste Londoni-stiilis ekskursioonibussidega nii Tallinnas kui ka Riias. Lisaks tunnustas Eesti Turismifirmade Liit avamisaastal Tallinn City Tour´i tiitliga „Parim Turismiobjekt 2005“.

Peale Hansabussi üleandmist ning uue juhtkonna usalduse võitmist on olnud Neeme Tammisel palju tegemist mitmete uute projektidega. 2006. aastal Hansabussi kõrvale loodud ning autorendi äriga tegelevale ettevõttele Hansarent OÜ-le osteti lisaks 2013. aastal rahvusvaheline rendiäri Europcari Baltikumi senise frantsiisiomanik Baltic Mobility OÜ koos tütarfirmadega Mobility Eesti OÜ ja Mobility Latvia SIA.

Vaid mõned kuud enne rendiäri laienemist, 2012. aasta lõpus ostis Hansa Grupp Eestis Iveco ja Irisbus kaubamärke esindava Iv Pluss AS-i, mis tähendas sisenemist tarbesõidukite ja raskeveokite müügi- ning teenindusturule. Iveco on viimaste aastate jooksul pälvinud mitu mainekat rahvusvahelist tiitlit: Iveco Stralis pärjati tiitliga „Aasta raskeveok 2013“, Iveco Daily „Aasta kaubik 2015“ ning Iveco Eurocargo „Aasta veoauto 2016“.

Rebrändimine ja uus hingamine

2012-2014 olid Hansabussi jaoks suurte muudatuste aastad. Hansabuss kolis oma bussipargiga kontorist ja töökojast mõned tänavad eemale, mis tähendas, et igapäevatöö muutus keerulisemaks ning nõudis kõigilt veelgi suuremat panustamist. Peale pikki otsinguid leiti endale uus ja sobilik asukoht Mustamäel Algi 38, kus täna asuvad kõik osakonnad, nii bussipark, töökoda kui ka kontor.

2013. aastal lõppes Hansabussil leping Harjumaa avalike liinide teenindamisel, mis tõi kaasa uusi muudatusi nii bussipargis kui ka meeskonnas.

Kolimiste ning bussipargi muudatuste vahepeal sai ka otsustatud, et Hansabuss bränd vajab värskendamist ning toimus rebrändimine. Kaunid hõbedased bussid said uue ning veelgi värskema välimuse, avati uus koduleht ning muututi inimestele veelgi südamelähedasemaks.

Mõned aastad hiljem võime öelda, et Hansabussi kolimine, rebrändimine, uuenenud bussipark ning meeskond tõid ettevõttesse uue ja värske hingamise.

Väärtuslik vara – bussijuhid

Hansabuss pakub stabiilselt tööd ca 100 bussijuhile. On äärmiselt hea meel, et viimase 5 aasta jooksul on juurde tulnud palju noori bussijuhte. Näeme, et noored juhid ei soovi olla mitte ainult roolikeerajad, vaid ka head teenindajad.

Tihti tuleb ette olukordi, kus Hansabussist ei tellita mitte bussi, vaid juba suurepärase kogemusega bussijuhti koos bussiga. See on kõige positiivsem tagasiside, mida üks klient üldse anda võib. Sõite on väga erinevaid ja proovime alati leida igale sõidule sobiva bussijuhi ning bussi. On juhte, kelle silmad löövad särama, kui nad saavad sõidutada tähtsaid väliskülalisi, või bussijuhid, kes kohe oskavad lastes hea ning turvalise tunde tekitada, või bussijuhid, kes tunnevad igat Eestimaa nurgakest, rääkimata Baltikumist või mõnest muust Euroopa riigist ja kellel on riiulis mitmeid sadu huvitavaid lugusid reisijatele rääkida.

Bussireis on iga väljasõidu algus ja lõpp, ehk kõige esimene ja viimane emotsioon, mis reisijatele meelde jääb. Ettevõtte tublid bussijuhid annavad endast kõik, et need emotsioonid oleksid ainult positiivsed.

Uued väljakutsed

Hansabuss on võitnud paljude klientide usalduse. On palju selliseid kliente, kes on meiega algusest peale kuni tänaseni. See kinnitab, et oleme usaldusväärsed, pakume head teenust ja logistilist abi, meil on suurepärased bussijuhid ning alati personaalsed lahendused.

Täna on Hansabuss taaskord uuendamas oma tellimusveo bussiparki. 2016. aasta kevadeks plaanitakse soetada 12 uut ja kõrgetele nõudmistele vastavat bussi. Tänase seisuga on ettevõtte bussipark suurenenud kolme kvaliteetse Volvo bussi ja kolme Vanhool turismibussi võrra. Üks uhiuus Volvo buss vastab rahvusvaheliselt kehtestatud rangetele Euro 6 nõuetele ja viis bussi Euro 5 nõuetele. Kevadeks lisandub parki veel 6 bussi. Bussipargi uuendamise eesmärgiks on eelkõige kliendirahulolu kasv ning võimalust pakkuda veelgi paremat tipptasemel teenust kogu Euroopas.

20 aastat ratastel – see on olnud põnev ja väljakutseid täis sõit. Teekond jätkub!